Het mantra van vrijheid van meningsuiting legt de bodem waarop haat kan groeien. Het gebruik van social media werkt als brandstof en versterkt de emotie waarvoor zaken het juiste perspectief verliezen.

“Niet alleen in de politiek creëert de leugen, de herhaalde leugen, haat bij mensen” Terecht valt een groot deel van Nederland over de scène tijdens de toespraak van Wilders aan het eind van de verkiezingsavond. Wat mij betreft waren niet de woorden “willen jullie meer of minder Marokkanen” erg griezelig en verwerpelijk, maar wel de kudde die scandeerden “minder, minder, minder”. Wilders als volksmenner, met gevaarlijke onnozele volgers op de achtergrond.

Wilders uitspraken zijn niet nieuw en ook niet schokkender dan eerder.
uitspraken
Ik eindigde bij het begin van mijn sympathie voor Wilders toen hij de “kopvoddentax” wilde introduceren. Iets denigreerde had ik nog niet eerder gehoord uit de mond van een politicus. Ik wist toen al genoeg.

Kwalijker is dat niet alleen Wilders zich schuldig maakt aan ophitsing, haat zaaien, maar veel meer politici en organisaties. lees hier de uitspraken van andere politici




Leave a Reply.