Het jaar 2013 heeft voor de zoveelste keer bewezen dat wij leven in een schijndemocratie. Ruim 80% van de bevolking is tegen de komst van de Roemenen en de Bulgaren, maar politiek Den Haag trekt zich daar geen reet van aan. Die kruipen zo diep mogelijk in het achterwerk van Brussel. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat ruim 90% van de bevolking voor de huidige vorm van het Sinterklaasfeest is, maar het duurt niet lang meer of wij gaan die paar huilebalken tegemoet komen.
Het eerste tornen aan deze traditie is reeds begonnen en er wordt al gesproken over aanpassingen in de tekst van de Sinterklaasliedjes. Hoe kleinzielig kan je zijn ? Zelfs onze premier hield zich op de vlakte toen één of andere mafkees bij P&W aanschoof en vrij baan kreeg om een onschuldig kinderfeest onderuit te halen. Proleet Prem Radhakishun mocht ongestraft voor de zoveelste keer uit de bocht vliegen over dit onderwerp bij DWDD. Die man is een ongeleid projectiel en het van arrogantie aan elkaar hangende DWDD blijft hem een podium geven. Wekenlang kregen tegenstanders van Zwarte Piet alle ruimte bij de publieke omroepen en vooral bij de VARA. Zangeresje Anouk mag bijna heel Nederland voor racist uitmaken en als deze ‘racisten” dan terug beginnen te slaan mag ze in ieder programma komen uithuilen. Deze vrouw zit niets anders te doen dan haar eigen seksuele voorkeur te verdedigen, want het lijkt me geen dame met enig historisch besef. Vraag haar waar Bonifatius is vermoord en ze antwoordt waarschijnlijk : Station Hollands Spoor.

Als Powned onderwerpen behandelt op een manier die mensen tegen elkaar opzet is de elite er als de kippen bij om dit te veroordelen, maar in feite doet de VARA exact hetzelfde. Het enige verschil is de manier van werken en de verpakking. Bij Powned werken een paar opgeschoten jochies in een spijkerbroek voor een modaal salaris en bij de VARA mensen in een kostuum. Voor een veel en veel te hoog salaris ! Als een verslaggever van Powned klappen krijgt bij de ambassade van één of andere bananenrepubliek omdat hij de ballen heeft om een misstand aan de kaak stellen wordt hij ‘s avonds onderuit gehaald door de heren Pauw en Witteman. Die twee hebben zelf nog nooit met hun poten in de bagger van onze maatschappij gestaan. Journalistiek bedrijven vanuit een ivoren toren kan iedereen, daar hoef je maar één gave voor te hebben : héél arrogant zijn. Toen de joodse gemeenschap aanklopte bij de VARA omdat mevrouw Sylvia Witteman een schandalig interview had gegeven in de Volkskrant gaf de VARA niet thuis. Dat volgevreten wicht mocht ongestoord deze gemeenschap tot in het diepst van hun ziel beledigen, want zij is nu eenmaal de vrouw van de hoofd-redacteur van de Volkskrant en het nichtje en petekind van Paul Witteman. Objectieve journalistiek bestaat niet en mijn conclusie is dat de VARA geen haar beter is dan Powned. Eerlijk gezegd heb ik meer respect voor die knulletjes van Powned, want die hebben tenminste kloten in hun broek.
Een hoop mensen vinden mij erg kritisch, negatief en soms ook kwetsend. Het zij zo. Ik weet dat ik een realistische kijk heb en ik kan mijn mening altijd onderbouwen. Cijfers liegen niet en meten is weten. Wij leven in een samenleving die er niet beter op wordt en met de gevolgen daarvan worden we dagelijks geconfronteerd. Ik heb altijd heel hard geroepen dat ik nooit zal wijken voor straatgajes, maar dit jaar is dat toch echt gebeurd en dat doet nog steeds pijn. Ik vind het in en in triest dat politiek Den Haag mijn land stapsgewijs verkwanseld heeft en mijn respect voor de politiek is compleet verdwenen. Mensen die vanaf nu nog blijven stemmen op de traditionele partijen (VVD, PvdA, D’66 en CDA) moeten zich toch echt na laten kijken, want die begrijpen er helemaal niets van. Deze partijen zijn verantwoordelijk voor de huidige staat van dit land en als ik om me heen kijk is dat niet best. Misschien kan ik beter zeggen dat het heel slecht is, dat komt dichter bij de waarheid. Vanaf 1977 zijn dit de partijen die geregeerd hebben met éénmaal deelname van de CU en éénmaal deelname van de LPF. Je stemt op een partij en een dag na de verkiezingen hebben ze de punten waar jij belang aan hecht al ingeleverd aan de onderhandelingstafel en ze doen dit met een stalen gezicht. En dan komt er eindelijk een keer een politicus (Emiel Roemer) die voet bij stuk houdt en zijn principes niet overboord gooit en dan wordt de beste man geslacht door iedereen die ook maar iets met de politiek te maken heeft. Ik vind Den Haag de grootste criminele organisatie die ons land rijk is en wat mij betreft laten we er een artikel 140 procedure op los. Persoonlijk heb ik vele malen liever met een echte boef te maken, dan met zo’n gladjakker uit het Haagse.
Tot slot kom ik met een aantal voorspellingen voor 2014. De eerste is niet moeilijk en daar zal ik geen buil aan kunnen vallen : Nederland wordt geen wereldkampioen voetbal. De tweede wordt al iets moeilijker maar ik durf het aan : Sven Kramer schaatst bij de Olympische Spelen in Sotsji de volledige concurrentie op een hoop en pakt minimaal 2 en waarschijnlijk gewoon 3 maal goud. Bob de Jong gaat roemloos ten onder, want bij zowel de 5- als de 10 kilometer rijdt hij in een wak. De laatste voorspellingen kan ik alleen maar doen vanwege een beetje voorkennis en vanwege mijn goede band met deze man. Geert-Jan Knoops komt in 2014 met wettelijk en onomstotelijk bewijs dat Prins Bernard nog nooit is vreemdgegaan, dat André Hazes nog nooit een druppel heeft gedronken, dat Albert Verlinde 100% hetero is, dat God niet bestaat en dat Julio Poch alleen maar met modelvliegtuigjes heeft gevlogen. 

Ik wens iedereen hele fijne feestdagen en een fantastisch en gezond 2014 !



Leave a Reply.